Regulamin serwisu Printhelp
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług serwisowych sprzętu drukującego www.printhelp.pl przez firmę FHU TOMAX Tomasz Garczarek, ul. Ceglana 8a/1, 40-018 Katowice, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9542446926, REGON 243045997, zwaną dalej Serwisem.
- Miejscem przyjmowania i wydawania sprzętu przez Serwis jest Biuro Obsługi Klienta przy ul. Sowińskiego 17, 40-018 Katowice.
- Zleceniodawcą (Klientem) jest osoba fizyczna lub prawna zgłaszająca sprzęt do wykonania usługi naprawy serwisowej
- Potwierdzeniem zawarcia umowy o świadczenie usług serwisowych jest podpisany przez Serwis i Zleceniodawcę formularz przyjęcia do Serwisu, zwany dalej Protokołem
- Oddanie sprzętu do Serwisu oraz złożenie podpisu na Protokole, oznacza akceptację niniejszego Regulaminu, stanowiącego zarazem umowę, na podstawie której świadczona jest usługa naprawy. Wszelkie inne postanowienia muszą być przedstawione w formie pisemnej i zaakceptowane przez obie strony.
- Potwierdzenie przyjęcia na serwis, będące częścią Protokołu stanowi dokument pozwalający na odbiór sprzętu z Serwisu i musi on zostać zwrócony Serwisowi przy odbiorze. Serwis ma prawo wydać sprzęt każdej osobie, która posłuży się oryginałem Potwierdzenia.
- Wydanie sprzętu następuje po zapłaceniu przez Zleceniodawcę wynagrodzenia za wykonane usługi oraz innych kwot należnych Serwisowi , lub podpisaniu przez osobę upoważnioną faktury VAT z odroczonym terminem płatności.
- Złożenie zlecenia usługi serwisowej wymaga udostępnienia Serwisowi danych osobowych Zleceniodawcy zawartych w Protokole. Złożenie zlecenia serwisowego oznacza, że Zleceniodawca wyraża zgodę na przetwarzanie przez Serwis podanych przez niego danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonania usługi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883 ze zm.).
- W przypadku żądania usunięcia danych osobowych z bazy Serwisu, unieważniana jest Gwarancja ze względu na brak możliwości potwierdzenia wykonania naprawy przez Zleceniobiorcę.
- Serwis nie uczestniczy w kosztach związanych z dostarczeniem sprzętu do Serwisu i z Serwisu, strat materialnych i niematerialnych wynikających z przestoju pracy oraz nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę danych podczas wykonywania czynności serwisowych oraz za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu do i z Serwisu.
- Serwis na prośbę Klienta może odpłatnie zrealizować transport urządzenia do Serwisu i z Serwisu. Koszt transportu w jedną stronę wynosi 25 zł netto.
- Serwis nie odpowiada za utratę danych na nośnikach pamięci oraz stan materiałów eksploatacyjnych.
- Sprzęt przyjmowany jest bez kabli zasilających i przewodów sygnałowych i opakowań kartonowych. Serwis nie odpowiada za ich utratę. Za akcesoria pozostawione wraz ze sprzętem, a nie wpisane przez Zleceniodawcę w Protokole, Serwis nie odpowiada.
- Na prośbę Klienta, Serwis może wynająć drukarkę zastępczą na czas realizacji czynności serwisowych. Koszt wynajęcia drukarki wraz z zainstalowanym tonerem wynosi 40 zł netto.
- Serwis może odmówić przyjęcia urządzenia bez podania przyczyny.
- Sprzęt diagnozowany jest pod kątem usterki zgłoszonej przez Klienta.
- Serwis nie odpowiada za usterki zatajone lub niewymienione przez Zleceniodawcę podczas procesu przyjęcia sprzętu.
- Stan materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery) dostarczonych wraz urządzeniem, powinien umożliwiać drukowanie. Oddanie urządzenia bez materiałów eksploatacyjnych, lub w stanie poniżej minimalnego może uniemożliwić diagnostykę. W takiej sytuacji serwis może zainstalować nowe materiały bez powiadomienia Klienta, kosztami instalacji i wymiany obciążając bezpośrednio Klienta.
- Przyjmuje się, że wszystkie wykryte usterki nie zostały spowodowane przez czynności serwisowe i powstały przed dostarczeniem sprzętu do serwisu.
- Wszystkie podejmowane czynności serwisowe mające na celu usunięcie usterek poprzedzone są bezpłatną diagnostyką sprzętu wraz ich kosztorysem, który jest przedstawiony Zleceniodawcy w formie poczty elektronicznej na podany w protokole adres, celem potwierdzenia akceptacji.
- Czas diagnozy i przedstawienia kosztorysu przez Serwis wynosi do 14 dni roboczych. W uzasadnionych sytuacjach czas ten może ulec wydłużeniu, np. w skutek nie opisania zgłaszanej usterki przez Zleceniodawcę, stanu materiałów eksploatacyjnych uniemożliwiającym pracę urządzenia, złożenia usterki, dostępności części zamiennych oraz zdarzeń losowych.
- W przypadku gdy po przedstawieniu kosztorysu, w trakcie wykonywania usługi, okaże się że dalsza naprawa wymaga dodatkowych czynności lub części nie uwzględnionych w kosztorysie, Serwis niezwłocznie poinformuje o tym Zleceniodawcę. W takim przypadku Zleceniodawcy przysługuje prawo do rezygnacji z naprawy po pokryciu dotychczasowych kosztów Serwisu, tj. 50 zł netto za wykonanie ekspertyzy.
- Zleceniodawca ma 10 dni na akceptację kosztów naprawy i wyrażenie tym samym zgody na realizację wszystkich czynności serwisowych
- Serwis może odmówić diagnozy i przedstawiania kosztorysu urządzenia bez podania przyczyny.
- Czas naprawy wynosi do 14 dni roboczych uzależniony jest od stanu faktycznego sprzętu, złożenia usterki , czasu sprowadzenia części zamiennych niezbędnych do jego naprawy i może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Serwisu.
- Serwis może odmówić naprawy sprzętu bez podania przyczyny w dowolnym czasie.
- Po zakończeniu naprawy Serwis powiadamia Zleceniodawcę o możliwości odbioru sprzętu.
- W przypadku niepoinformowania Serwisu o trwającej gwarancji producenta sprzętu, Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę tej gwarancji.
- Wymienione podczas naprawy części nie podlegają zwrotowi Zleceniodawcy.
- Zleceniodawca upoważnia Serwis do przeprowadzenia na sprzęcie wszystkich niezbędnych czynności mających na celu wykonania diagnozy i naprawy, a w szczególności wymiany podzespołów, lutowania, wygrzewania, demontażu, otwierania, czyszczenia i przetwarzania danych.N