Baza wiedzy

Najczęstsze problemy

Masz problemy z drukarką? Na szczęście nie wszystkie usterki wymagają oddania urządzenia do serwisu, można je w prosty sposób naprawić samodzielnie. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które mogą pomóc rozwiązać problemy, a co za tym idzie zaoszczędzić Twój czas i pieniądze.

  1. Upewnij się czy zostały ściągnięte zabezpieczenia transportowe, zwykle są to niewielkie plastikowe elementy w jaskrawym kolorze (np. pomarańczowym).
  2. Jeśli wciąż znajdują się na kartridżu, ostrożnie ściągnij je i ponów próbę montażu.
  3. Jeśli pomimo usunięcia zabezpieczeń nie da się zamontować tonera/tuszu, sprawdź czy nie uległ on uszkodzeniu lub odkształceniu w transporcie. W przypadku zauważenia uszkodzeń lub wad fabrycznych kartridża zaniechaj dalszych prób montażu, aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń urządzenia drukującego.
  4. W przypadku gdy toner/tusz nie jest uszkodzony i zostały z niego usunięte zabezpieczenia transportowe, a dalej nie mieści się w urządzeniu, skontaktuj się z dostawcą tonera w celu ustalenia, czy kartridż jest kompatybilny z twoim urządzeniem drukującym.

W razie problemów z działaniem urządzenia drukującego upewnij się, że:

  • urządzenie jest podpięte do źródła zasilania
  • urządzenia jest podpięte do komputera – sprawdź czy kabel łączący urządzenie drukujące z komputerem nie jest uszkodzony, a w przypadku połączeń bezprzewodowych upewnij się, czy komputer wykrywa drukarkę w sieci
  • zainstaluj sterowniki do urządzenia – zwykle znajdują się na płycie CD dołączonej do urządzenia, można je również pobrać ze strony producenta
  • urządzenie posiada zapas papieru
  • urządzenie posiada zamontowany kartridż, z którego zostały ściągnięte zabezpieczenia transportowe
  • kartridż nie jest pusty – w przypadku gdy kartridż jest pusty drukarka powiadomi cię o tym miganiem diody na obudowie urządzenia lub wyświetli komunikat na ekranie komputera. W przypadku urządzeń atramentowych, które nie były używane od długiego czasu istnieje ryzyko zaschnięcia kartridża wiążące się z koniecznością jego wymiany
  • nie doszło do zacięcia papieru w urządzeniu – w przypadku zacięcia papieru drukarka powiadomi cię o tym wyświetlając komunikat na ekranie komputera, zacięcie papieru należy ostrożnie usunąć zgodnie z instrukcją załączoną do urządzenia drukującego
  • części urządzenia nie wymagają wymiany – na skutek eksploatacji części urządzenia drukującego ulegają zużyciu i dla prawidłowego drukowania może być konieczna ich wymiana. W razie niepewności co do procedury wymiany części należy skonsultować się z instrukcją dołączoną do urządzenia lub skontaktować się z serwisem

Są to jedne z najczęstszych problemów spotykanych podczas użytkowania drukarek. Wynikają one zazwyczaj z niewłaściwej eksploatacji i bardzo łatwo można je rozwiązać.

Jeżeli papier zacina się wewnątrz drukarki, prawdopodobnie ryza nie została odpowiednio wyrównana, lub załadowano do podajnika zbyt małą ilość arkuszy.

Innym problemem jest pobieranie zbyt dużej ilości arkuszy, co wynika ze sklejania się kartek papieru niskiej jakości. Rekomendujemy zakup papieru wyższej jakości, takiego jak Papier POL Copy A4 80g.

Widoczny na kartce zarys poprzedniego wydruku, zwany również  „ghostingiem” , wynika najczęściej ze zużycia bębna w drukarce. Jeśli Twoja drukarka ma oddzielny bęben (większość modeli drukarek Brother), sprawdź oprogramowanie drukarki pod kątem komunikatów o konieczności jego wymiany. Jeśli bęben jest połączony z tonerem, jak w drukarkach HP, sprawdź stan materiału eksploatacyjnego i w razie potrzeby wymień toner na nowy.

Jeśli wymiana tonera lub bębna nie rozwiąże problemu, prawdopodobnie winowajcą jest fuser. W tym wypadku niezbędne będzie skorzystanie z usług naszego serwisu.

Możliwe przyczyny głośnej pracy i pojawiających się nietypowych dźwięków to między innymi:

  • Zanieczyszczenia wewnątrz urządzenia mogą w miarę upływu czasu osiadać na elementach mechanicznych oraz układach elektronicznych, powodując ich nieprawidłową pracę. W tym wypadku konieczna jest kompleksowa konserwacja urządzenia, dzięki czemu wróci ono do dawnej świetności.
  • Drukarka, jako urządzenie mechaniczne może z czasem po prostu ulec awarii spowodowanej długą eksploatacją urządzenia, czy też czynnikami losowymi. W takiej sytuacji zalecamy oddanie takiej drukarki do naszego serwisu.
  • Czasem przyczyny należy szukać zewnątrz, a konkretnie w wadliwych kartridżach z tonerem. Zamienniki niskiej jakości często są źle spasowane i posiadają defekty, uniemożliwiające prawidłowe włożenie ich do drukarki. Nawet jeśli uda się to zrobić, możliwe jest, że urządzenie będzie pracowało znacznie głośniej niż normalnie. W przypadku pojawienia się niepokojących dźwięków należy natychmiast wyłączyć urządzenie, by zapobiec awarii drukarki. Rozwiązaniem problemu jest korzystanie wyłącznie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, lub sprawdzonych zamienników, takich jak seria TonerClassic i TonerDeluxe.

Najczęściej problemem są tanie, niskiej jakości materiały eksploatacyjne. W celu osiągnięcia możliwie wysokiej jakości druku, rekomendowane jest korzystanie wyłącznie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, lub sprawdzonych zamienników, takich jak seria TonerClassic i TonerDeluxe.

Jeśli korzystasz z dobrej jakości wkładów, a wydruk wciąż jest niezadowalający, sprawdź:

  • Po dłuższym czasie nieużywania drukarki atramentowej, na dyszy głowicy może pozostać zaschnięty tusz, który powoduje nieprawidłową pracę urządzenia. Na wydruku mogą pojawiać się jasne plamy, a części drukowanej treści może brakować.

Współczesne drukarki atramentowe posiadają funkcję automatycznego czyszczenia głowicy, która pozwoli na zażegnanie problemu.

  • W przypadku drukarek laserowych problemem może być „sypiący” wkład z tonerem. Naelektryzowany proszek może przyklejać się do ścianek kartridża, powodując nierównomierne jego rozprowadzanie po powierzchni kartki. Można spróbować potrząsnąć wkładem, by wyrównać znajdujący się wewnątrz proszek, uważając jednak by go nie wysypać. Jeśli problem będzie dalej występował, należy wymienić toner.

Nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie, drukarka wciąż nie działa, lub chcesz oddać sprzęt pod opiekę specjalistów? Skorzystaj z usług z naszego serwisu w Katowicach – Kontakt