PRINTHELP.PL Oferta Informacje Pomoc Zgłoszenie Kontakt Grupa TOMAX

Najczęstsze problemy

1. Problemy z montażem tonera/tuszu w urządzeniu

Upewnij się czy zostały ściągnięte zabezpieczenia transportowe, zwykle są to niewielkie plastikowe elementy w jaskrawym kolorze (np. pomarańczowym).
Jeśli wciąż znajdują się na kartridżu, ostrożnie ściągnij je i ponów próbę montażu.
Jeśli pomimo usunięcia zabezpieczeń nie da się zamontować tonera/tuszu, sprawdź czy nie uległ on uszkodzeniu lub odkształceniu w transporcie. W przypadku zauważenia uszkodzeń lub wad fabrycznych kartridża zaniechaj dalszych prób montażu, aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń urządzenia drukującego.
W przypadku gdy toner/tusz nie jest uszkodzony i zostały z niego usunięte zabezpieczenia transportowe, a dalej nie mieści się w urządzeniu, skontaktuj się z dostawcą tonera w celu ustalenia, czy kartridż jest kompatybilny z twoim urządzeniem drukującym.

2. Problemy z działaniem urządzenia drukującego

W razie problemów z działaniem urządzenia drukującego upewnij się że:

  • urządzenie jest podpięte do źródła zasilania
  • urządzenia jest podpięte do komputera – sprawdź czy kabel łączący urządzenie drukujące z komputerem nie jest uszkodzony, a w przypadku połączeń bezprzewodowych upewnij się, czy komputer wykrywa drukarkę w sieci
  • zainstaluj sterowniki do urządzenia – zwykle znajdują się na płycie CD dołączonej do urządzenia, można je również pobrać ze strony producenta
  • urządzenie posiada zapas papieru
  • urządzenie posiada zamontowany kartridż, z którego zostały ściągnięte zabezpieczenia transportowe
  • kartridż nie jest pusty – w przypadku gdy kartridż jest pusty drukarka powiadomi cię o tym miganiem diody na obudowie urządzenia lub wyświetli komunikat na ekranie komputera. W przypadku urządzeń atramentowych, które nie były używane od długiego czasu istnieje ryzyko zaschnięcia kartridża wiążące się z koniecznością jego wymiany
  • nie doszło do zacięcia papieru w urządzeniu – w przypadku zacięcia papieru drukarka powiadomi cię o tym wyświetlając komunikat na ekranie komputera, zacięcie papieru należy ostrożnie usunąć zgodnie z instrukcją załączoną do urządzenia drukującego
  • części urządzenia nie wymagają wymiany – na skutek eksploatacji części urządzenia drukującego ulegają zużyciu i dla prawidłowego drukowania może być konieczna ich wymiana. W razie niepewności co do procedury wymiany części należy skonsultować się z instrukcją dołączoną do urządzenia lub skontaktować się z serwisem

Jeśli po sprawdzeniu wszystkich powyższych czynników urządzenie dalej nie funkcjonuje prawidłowo, oznacza to, że urządzenie lub kartridż uległo uszkodzeniu wymagającego kontaktu z serwisem naprawczym.

PRINTHELP.PL - SERWIS URZĄDZEŃ DRUKUJĄCYCH